Maak kennis met Martine van Dam

Graag stellen wij Martine van Dam, onze nieuwe managementassistent, aan u voor!

Martine is een enthousiast organisatietalent die ervoor zorgt dat wij zelf ook helemaal ‘in control’ blijven. Wie is Martine, wat zijn haar drijfveren en hoe zorgt zij ervoor dat alles achter de schermen op rolletjes loopt?

 

Van vastgoedontwikkelaar tot scholengemeenschap

Ik ben Martine van Dam, 37 jaar en oorspronkelijk afkomstig uit Haarlem. Al heel wat jaren woon ik met mijn man Geert en onze drie kinderen Stan (12) Jenthe (9) en Ward (3) in het heerlijke, rustige IJsselmuiden. Ik ben mijn werkzame leven gestart als secretaresse van een technisch directeur bij een projectontwikkelaar. Dit bedrijf ontwikkelde met name grotere vastgoedprojecten in de randstad. Toen ik trouwde met Geert zijn we verhuisd naar Kampen (en later IJsselmuiden). In die tijd ging ik bij Univé Verzekeringen in Zwolle werken als secretaresse op de afdeling Internet & Klantbeeld.

 

Een bák aan ervaring

Toen het kantoor van Univé verhuisde naar Arnhem, besloot ik een baan te zoeken bij een werkgever dichter in de buurt. Zo kwam ik terecht bij het Deltion College in Zwolle. Daar ging ik aan de slag als secretaresse van het College van Bestuur. In deze functie heb ik ontzettend veel geleerd en gedaan. Van complex agendabeheer en het voorbereiden, inplannen en uitwerken van vergaderingen, tot het organiseren van (netwerk)bijeenkomsten, uitjes en het begeleiden van stagiaires. In totaal werkte ik elf jaar op het bestuurssecretariaat en 2,5 jaar als managementassistent van de directeur Welzijn & Gezondheid. Ik had er een prachtige tijd, maar ik merkte dat ik graag iets minder uren zou willen werken. In combinatie met onze opgroeiende kinderen was een 20-urige werkweek best intensief. Ik ging niet meteen op zoek naar een nieuwe baan, maar hield zogezegd ‘wel mijn ogen open’. Stiekem had ik na 13,5 jaar bij Deltion ook wel zin om mijn vleugels ergens anders uit te slaan…

 

Toevallige tip

Het was mijn man die me uiteindelijk op de vacature voor managementassistent bij E&M Consultants attendeerde. Ik belde meteen met Frank Engberts en mijn voorgangster José Grolleman om te horen wat de functie inhield. Een paar dagen later ging ik op gesprek. We hadden van beide kanten een goed gevoel. Ik zie het als een sport om bedrijfsprocessen te verbeteren en efficiënter te maken. Ook houd ik van structuur creëren en effectief communiceren, zodat het (samen)werken een stuk makkelijker gaat. Het werd me al snel duidelijk dat ik bij E&M volop de kans krijg om hiermee aan de slag te gaan.

 

Vaardigheden breed toepassen

Ondertussen werk ik zo’n drie weken bij E&M, waar ik me onder andere bezighoud met het ondersteunen van het management, het organiseren van bijeenkomsten en het beheren van LinkedIn en de website. Ook de backoffice en facilitaire taken vallen deels onder mijn verantwoordelijkheid. Na zo’n drie weken ‘proeven’ kan ik wel zeggen dat het goed bevalt. Ik kan dan ook niet wachten om mijn ervaring op álle verschillende terreinen in te zetten!

Klik hier voor het CV van Martine